יש הרבה אמצעים ואפשרויות לקידום ושיווק מוצרים שונים באינטרנט: פרסום מודעות ובאנרים, אמצעי תוכן ברשתות חברתיות ואתרים, ועוד. קבלו כמה טיפים לשימוש בחלק מהם

הכלל הראשון והחשוב ביותר בפרסום הוא לבחור את קהל היעד המתאים למוצר ואת ערוצי הפרסום שבהם הוא נמצא. לדוגמא, כאשר אתם בוחרים ערוץ פרסום שמתאים למכירת מכוניות חדשות, אתם מדברים לבני 25 ויותר, שבישראל הם רובם גברים.

אם לא תבחרו בערוץ הפרסום המתאים, תחשפו את המוצר שלכם לקהל לא נכון ולא תקבלו לידים איכותיים מהפרסום הזה: תבזבזו הרבה כסף על קהל לא מתאים, שאין לו עניין או יכולת כלכלית לקנות או לפתח את המוצר. מי שיפנו אליכם – אם בכלל – הודות לפרסום, יהיו מי שאין להם כסף לממן מכונית חדשה או שאין להם עניין מיידי לעשות את זה.

מוצר דיגיטלי חייב להיות אוטומטי

יש לכם מוצר דיגיטלי? שירות? בעבר, כל שירות או מוצר שנרכש מהאינטרנט הופקה לו חשבונית ידנית. כיום, המצב קצת שונה. יש לכם מוצר דיגיטלי שממש חשוב לכם? עוד לפני שיווקו לערוצים המקובלים, חשוב שהכל יתנהל אוטומטית. שימוש ב- תוכנת הנהלת חשבונות יריץ את העסק הדיגיטלי שלכם קדימה. לא משנה איזו רכישה תתבצע: פייפל או אשראי, הכל יתנהל בצורה אוטומטית ויופק לדורש השירות חשבונית אוטומטית ללא כל צורך בפעולתכם.

שימוש ברשתות חברתיות לצורך פרסום ממוקד

גוגל מאפשרת לכם לטרגט – מהמילה Target, מטרה – קהל בהתאם למאפייני החיפוש שלו ברשת. לדוגמא, "השאלה כמה עולה מכונית חדשה?" תציג לנו פרסום של סוכנויות לרכב חדש, לכל מי שיעשה את החיפוש (פחות או יותר). הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לכוון את הפרסום שלכם בהתאם לחתכים לא רק של עניין, אלא של מצב כלכלי, גיל, ופרמטרים נוספים, ולהציג אותו גם בפני מי שלא עשו חיפוש פעיל בזמן המדובר.

למשל, אתם יכולים לכוון את הפרסום לבני 45 ולומר להם משהו כמו "לא הגיע הזמן למכונית חדשה? קבלו הצעה שלא חשבתם עליה." שימוש כזה בפרסום הופך אתכם

בכל פרסום – עליכם להשתמש נכון בתמונות טובות, שמראות נכון וטוב את המוצר שלכם או מהוות אילוסטרציה טובה לשרות שאתם נותנים. הרשתות החברתיות, ובמיוחד אינסטגרם כמובן, מבוססות על נראות הפוסטים. פייסבוק משפרת ככל הנראה את המיקום של פוסטים שיש להם תמונה טובה שיש בה אינפורמציה מועילה, או שהיא מתויגת בצורה מעניינת. שימוש טוב ונכון בהאשתגים (#) ימשוך קהל שיש לו עניין במה שאתם מציעים. לדוגמא, האשתג #מכוניתחדשה או #רוצהמרצדס יכול להועיל לחשיפה.

כדאי לזכור דבר נוסף והוא שפייסבוק היא הבעלים של אינסטגרם: אם תעלו פרסום או פוסט באינסטגרם ותשתפו אותו בפייסבוק, תזכו ליותר חשיפה. זכרו גם שבישראל, פייסבוק נחשבת לרשת מבוגרת יותר מאינסטגרם מבחינת גיל המשתמשים בה. אל תחשבו שמה שיעבוד במקום אחד, יעבוד גם בהכרח במקום השני.

מה לגבי סרטונים?

יוטיוב הוא ערוץ פרסום מעולה לצעירים ולצעירים ברוחם. לפחות מבחינת יוטיוב, בשימוש בשרות החינמי, מסך הטלפון הנייד חייב להיות פתוח כך שאתם מקבלים חשיפה טובה גם אם אתם שמים בו באנרים.

אם אתם מייצרים סרטון פרסום משלכם או סרטון מכירה, בצעו אותו טוב והפיקו סרטון איכותי: חשבו על רעיון שיהיה מהנה לקהל היעד, ישלב הומור עם הצעה מעשית, מקורית ותמיד חפשו והדגישו את היתרון הייחודי שלכם. זה נכון לא רק בפרסום בערוץ זה, אלא בכלל.