מחפש חברת תכנון מכני? חברה מנוסה וידועה בתחום? תכנון מכני נחשב לאבן דרך חשובה בתהליך פיתוח המוצר ואין להקל בכך ראש. מה חשיבות הניסיון ועל מה חשוב לשים דגש במהלך הדרך?

איך מתחיל תהליך תכנון מכני?

תהליך פיתוח מוצר הנדסי מורכב ממספר שלבים. הכל מתחיל ברעיון או בצורך מסוים.

אם מדובר במיזם פרטי, אז התהליך מתחיל מרעיון מקורי של יזם נמרץ שרוצה להגשים את חלומות וליצור משהו חדש שאף אחד לא חשב עליו קודם.

אם זו חברה, או פרויקטים קיימים, זה מתחיל בצורך לפתרון הנדסי לבעיה. לדוגמא, לחברה יצרנית בה עושים הרכבות מסובכות למוצרים, יש פס יצור לאותן הרכבות ויתכן שמנגנון פשוט יכול לחסוך המון כסף במהלך תהליך ייצור המוצר.

תכנון מכני – אבני דרך עיקריות

לא משנה אם התהליך התחיל מהרעיון של יזם או כצורך של חברה מסוימת, או כל סיבה אחרת. התהליך מרוכב ממספר אבני דרך עיקריות:

תכנון מכני עשוי לאזור בפיתוח מוצר לכלי רכב

תכנון מכני מתייחס להיבט המכני של המוצר. כלומר, שימוש בתכנון מכני יעיל יקנה לכם את האפקטיביות הטובה ביותר, וזאת כאשר אתם מיישמים רעיון או מפתחים מוצר הנועד לתת ערך לשימושים בכלי הרכב השונים בישראל או ברכיבים הפנימיים, למשל: מצבר. הצעת המוצר לחברת תעשייה שמתמחה בכלי רכב, יכולה להניב לא מעט פירות ולתת לאותה החברה חומר רב למחשבה.

במה תלויה התקדמות תהליך תכנון מכני תקין?

מכניקה היא אבן יסוד.

מזה אלפי שנים מתפתחות מערכות מכניות ותחום הפיזיקה הולך ומתפתח איתן. ועדיין, תמיד מתמודדים עם אתגרים בתהליך התכנון.

במה בדיוק תלוי תהליך התכנון? איך אפשר מראש לדעת אם המתכנן שנבחר מתאים ויכול לעמוד במשימה?

באופן כמעט ברור הכלל הראשון הוא ניסיון! מהנדס מכונות מנוסה יהיה מתאים באופן משמעותי הרבה יותר מכל מהנדס צעיר (בהכללה, אבל יש לכך סיבה)

הניסיון בתחום התכנון המכני משחק תפקיד קריטי. הסיבה לכך היא שאותו מהנדס מנוסה עבר בחייו עשרות, אם לא מאות פרויקטים. הוא מכיר הרבה יותר תחומים בתעשיה, יודע מראש איך בנוי תהליך התכנון ויודע לתכנן את הדרך בצורה אידאלית יותר.

בנוסף, כמות הפתרונות והפרטים הקטנים איתם התמודד מהנדס מכונות מנוסה עולה בכמה מונים על אותם פרטים אצל מהנדס מתחיל.

תהליך התכנון המכני מתבסס ברובו על מערכות תכנון ממוחשבות בתלת מימד. גם כאן יש יתרון משמעותי לאדם שהשקיע מזמנו שעות רבות על אותן תוכנות ומכיר אותן כמעט על בוריין מאשר מישהו שרק מתחיל לעשות את זה.

המשמעות העיקרית של כל אלו היא זמן וכולנו יודעים למה זמן שווה. הוא שווה לכסף. המטרה היא לצאת לתהליך תכנון מדויק ומסודר ככל האפשר ובכך לחסוך משמעותית הן בעלויות התכנון, הן בייצור המוצר והן בכמות הזמן שלוקח עד למוצר מוגמר.

איך בוחרים חברת תכנון מכני?

על פי העקרונות שתיארנו כאן, חברת תכנון מכני טובה היא חברה מנוסה. חברה שעשתה הרבה פרויקטים מוצלחים, חברה שיש בה מהנדסים מנוסים עם ניסיון תכנוני של לפחות 3 שנים (וכמובן שכל המרבה הרי זה משובח). בנוסף חשוב שתקבלו את היחס המתאים לכם, הזמינות והנכונות לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.