בשוק הרבה רעיונות טובים והרבה מוצרים אך לא כל המוצרים מצליחים.

לעיתים קיים פער בין הרעיון לבין המוצר הסופי, האופן בו הוא מיוצר, המחיר שלו וכמובן תהליך השיווק וההחדרה שלו בשוק.

להצלחת מוצר בשוק יכולה להיות יותר מסיבה אחת שמסבירה את מרכיבי ההצלחה או הכישלון שלו ולא תמיד ניתן להיערך מראש לכל הדברים.

לכן, במקרים שבהם אנו נתקלים ברעיון למוצר או פטנט אנו מקיימים סדרת בדיקות מקיפות ומעמיקות. הניסיון הגדול שרכשנו בתחום מאפשר לנו להיערך לתרחישים שונים ולבצע בדיקות מתאימות כדי למקסם את היתכנות ההצלחה.

רישום פטנט

יש הבדל גדול בין מוצרים בעלי פטנט רשום לבין מוצרים ללא רישום.

קיימות סיבות שונות לרישום פטנט או לא וחשוב להכיר את המשמעויות הנלוות לכל בחירה. רישום פטנט הוא תהליך שדורש בחינה מאוד יסודית ועלותו גבוהה.

מימון והשקעה

קיימות מספר דרכים בהן ניתן לגייס כסף לצורך פיתוח מוצר. על מנת לחשב את היתרונות הכלכליים ולבחון את האפשרויות, חשוב לפנות למומחים שיוכלו לסייע במציאת מקורות מימון ו/או השקעה לטובת פיתוח המוצר או הפטנט.

עוד בנושא של מימון והשקעה

עוד בנושא מימון והשקעות, לשם פיתוח המוצר שלכם ניתן לבקר בזירות דיגיטליות, להציע את תמצית המוצר ולחפש מימון \ משקיע. לא עבד? טריק נוסף! במידה ואתם בקשר טוב עם יועץ משכנתא מסוים או שאתם מכירים חבר שעוסק בתחום ההלוואות, נסו לקבל עצה טובה. ואולי על הדרך תקבלו הצעה אטרקטיבית מצד היועץ. הרי בינוני? יועצים מכירים את כולם.

תכנון ופיתוח א

לא כל יזם סיים תואר בעיצוב מוצר או בייצור וכדי לייצר ולפתח את הרעיון והמוצר שהגה יש להיעזר באנשי מקצוע מתחומים שונים כדי שיוכלו לסרטט ולתכנן את המוצר ואת אופן הייצור שלו בשלבים שניתן יהיה גם להעביר אח"כ למפעל הייצור.

בניית דגם אבטיפוס

יצירת דגם אבטיפוס ראשוני למוצר חיונית מאוד על מנת לבצע בו בדיקות ולראות איך הוא מתפקד ואם יש בו ליקויים או דברים שצריך לשפר ולשנות. יתכן ויהיה צורך לבצע את השינויים ולייצר דגם נוסף משופר עד להחלטה להביא את הדגם הזה לשלב הפיתוח והתכנון המעשי.

תכנון ופיתוח ב

כעת יש לבצע תכנון הנדסי ופיתוחים נוספים תוך התאמה לתווי תקן, בקרת איכות ובטיחות ובדיקות נוספות במקרים מסוימים.

עיצוב המוצר על כל גווניו, מידותיו וסוגיו והכנתו לקראת ייצור המוני.

ייצור

אסטרטגיית הייצור חשובה מאוד וניהול הייצור דורש מומחיות והבנה בין תרבותית שמתאימה למקום ולתרבות בו ממוקם המפעל/ים שייצרו את המוצר בהתאם להנחיות ולדרישה של היזם. לעיתים רבות נדרש איש דובר השפה שיוכל לתקשר עם מנהלי המפעל ו/או היצרנים עצמם ואף להגיע למפעל באופן פיזי כדי להכווין ולוודא שכל הפעולות מתבצעות בהתאם תקנים ולהנחיות.

בד בבד, עם ניהול הייצור יש להיערך מבחינה שיווקית להפצת המוצר, לעמוד בלוחות זמנים שהוגדרו ולנהל מעקב אחרי רווחים, ליווי נקודות המכירה, פעילות התקשורת השיווקית והמסרים על כל סוגיהם.

מאחר וכל אחד מהשלבים הללו דורשים מומחיות וניסיון בתחומי ידע שונים יש להיעזר במספר אנשי מקצוע שונים לכל מיזם ורעיון שיוכלו לבצע את העבודה המתאימה והטובה ביותר לכל רעיון ומוצר. כמובן שקיים גם היבט אישיותי שיש לקחת בחשבון וחשוב מאוד שתהיה כימיה בין האנשים שיעבדו יחד ולכן מי שיבחר את הצוות וינהל אותו ייקח את הנושא גם בבחינת ובחירת אנשי המקצוע המתאימים לכל שלב.

ניסיון וותק מעניקים את היתרון שבעבודה עם מגוון רחב של אנשי מקצוע והיכרות עם סוגי מומחים שונים והיכולת לבחור נכון את אנשי המקצוע שיתאימו ביותר לעבודה עם כל מוצר יזם ורעיון וגם בכל שלב ושלב.

אך בכל השלבים והליווי מי שיהיה המוביל הוא היזם – הוגה הרעיון וכל אנשי הצוות שילוו את הפטנט או הרעיון עד ליצירתו והצלחתו בשוק יהיהו תלויים באופן שיתנהל מול כל אנשי המקצוע.